Salgsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Oppdatert august 2022

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos ullkorga.no. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Ullkorga AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Ullkorga.

2. Partene

Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Ullkorga AS
Organisasjonsnummer: 925 025 577 MVA
Postadresse: Nordsida 2065, 6653 Øvre Surnadal
Telefon: + 47 907 21 179
Epost: bodil@ullkorga.no eller vårt kontaktskjema
Kjøper: Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt.

Siden nettbutikken er ny, tar vi forbehold om prisfeil den første tiden.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende det som mangler snarest. Vi gir beskjed! Ønskes den bestilte vare slettet grunnet manglende levering i tide, så gi oss beskjed om det, og vi annullerer det kjøpet.

Vær vennlig og legg merke til at angreretten ikke gjelder ved spesialbestilte/skreddersydde produkter, f.eks. målbestilte madrasser.

4. Produkter

Noen bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Vi benytter trygge betalingsmetoder.

Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Få varene dine før du betaler – Klarna med 30 dagers betalingsfrist. Du vil motta betalingsinstruksjoner på e-post. Du kan betale med kort i Klarna-appen eller via bankoverføring.

Klarna kortbetaling, dette ligger som et eget valg i kassen. Verdt å merke seg ved valg av Klarna betaling:

Klarnas kjøpssikkerhet
Klarnas vilkår og betingelser
Klarnas personvernerklæring

Man må være fylt 18 år for å handle. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

7. Levering

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri frakt på bestillinger fra 5000 kr
Handler du varer til en samlet sum på 5000 kr får du automatisk gratis frakt på din bestilling. Fraktselskapene vi benytter oss av er Bring eller Posten. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS når pakken er bestilt levert til hentested. Er pakken bestilt levert «helt hjem» får du oppdatering underveis. Normal leveringstid: 14 virkedager fra vi mottar ordren din.

2. Frakt på bestillinger levert til hentested
Dette alternativet har en pris på 150 kr.

3. Hjemlevering
Dette er en pakke som blir levert hjem på døren til deg. Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei. Det har en fastpris på 250 kroner.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hun/han, eller deres representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerefrist

Ullkorga følger Kjøpsloven, og den opererer med 14 dagers angrefrist på ubrukte, ikke skreddersydde varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice.

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

10. Levering og forsinkelse

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid på spesialtilpassede/skreddersydde produkter kan være noe lengre enn standard leveringstid.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Ullkorga AS eller befrakter. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen oppgitt tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet. Har du mottatt pakken din, men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt.
Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

Hvis du har mottatt en melding om at pakken er levert i din postkasse/på døren og pakken ikke er der er det viktig at du kontakter oss umiddelbart slik at vi får etterlyst pakken med det samme. Det samme gjelder om du har mottatt bare deler av din ordre, om det ikke gis beskjed umiddelbart vil pakken ansees mottatt i sin helhet etter at Bring har varslet om at pakken er utlevert.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar skriftlig kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk. Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet.

Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur. Mangler du returskjema kan du laste det ned HER: Angreskjema Ullkorga

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no.
Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss.

Reklamasjonsvarer skal sendes i retur til oss innen rimelig tid, senest innen 14 dager etter at du har fått godkjent reklamasjonen via mail fra oss.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Ullkorga kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. 

13. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti inne- bærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplyninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder

Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

16. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvis- ter i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Start typing and press Enter to search

Handlekurv

Du har ingen produkter i handlekurven.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler for å optimalisere din bruk av nettsiden og for analyse av bruksmønsteret til våre besøkende for å forbedre nettsiden, samt gi innhold og annonser et personlig preg. Aksept gjelder for alle sider med ullkorga.no i adressen. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring


Nødvendige cookies

Nødvendige informasjonskapsler sørger for at grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon og tilgang til sikre områder av nettstedet virker. Nettstedet kan ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.


Disse informasjonskapslene hjelper oss med å forstå hvordan nettsiden brukes av besøkende. Informasjonen er anonymisert.


Vi benytter informasjonskapsler for markedsføring for å vise innhold og annonser som er mest mulig relevant og engasjerende.